A treia ediţie a Cupei Interuniversitare la Brain Ring va fi organizată de CMJI în perioada 21-28 februarie 2012. Jocurile se vor desfăşura în Aula blocului A a Academiei de Studii Economice din Moldova. Sunt 24 de locuri disponibile. Tragerea la sorţi va avea loc luni, 20 februarie, iar rezultatele vor fi publicate pe site.
Program: 21 februarie (marţi), ora 17.30 – Deschiderea si primul turneu preliminar (12 echipe) 23 februarie (joi), ora 17.30 – Al doilea turneu preliminar (12 echipe) 28 februarie (marţi), ora 17.30 – Turneul final (8 echipe)
Brain Ring este un joc în care se confruntă echipe compuse din câte şase jucători, care trebuie să răspundă la întrebări de logică, perspicacitate şi erudiţie. Echipele se confruntă în partide directe în care contează şi viteza cu care echipele răspund la întrebări. Acest lucru face jocul foarte dinamic şi captivant pentru spectatori.
LOCUL I - COFFEE BREAK (ASEM) LOCUL II - GLADIVS (USM) LOCUL III - HTF (ASEM)
Schema desfăşurării (Schema poate suferi modificări în dependenţă de număerul echipelor prezente) Cupa Interuniversitară la „Brain Ring” va fi compusa din 2 seri de calificare, la care vor participa cate 12 echipe. La fiecare joc de calificare se vor desemna cate 4 echipe care vor participa la Turneul Final, care va avea loc pe 28 februarie.
- Jocul preliminar -
Jocul preliminar consta din 3 runde, în urma cărora se stabilesc 4 echipe calificate pentru finală.
Faza 1/16:În prima rundă cele 12 echipe sunt repartizate, conform tragerii la sorţi, în patru grupe de câte trei echipe. Grupele se vor numi: A, B, C si D. La tragerea la sorţi se va ţine cont de instituţiile reprezentate de echipe, pentru a evita pe cât de mult posibil ca două echipe reprezentând aceeaşi universitate să fie repartizate în aceeaşi grupă. În faza grupelor, echipele dispută câte un joc direct de 5 întrebări cu fiecare echipa din grupă. Pentru victorie, echipele obţin 3 puncte, iar pentru egalitate – 1 punct. Cele mai bune două echipe din grupă se califica pentru a doua rundă a jocurilor preliminare. Criteriile de departajare ale echipelor în grupă, în ordine descrescătoare: - numărul de puncte - diferenţa dintre răspunsuri corecte şi răspunsurile adversarilor (punctaveraj) - numărul de răspunsuri corecte - jocuri suplimentare la decizia juriului
Faza 1/8:Cele 8 echipe calificate (cate 4 din fiecare grupă) vor fi repartizate în patru perechi, după cum urmează: I:A1-B2, II:A2-B1, III: C1-D2, IV: C2-D1, în care litera indica grupa iar cifra reprezintă locul ocupat de echipă în grupa respectivă. Perechile dispută câte un joc eliminatoriu de 7 întrebări. În caz de egalitate după 7 întrebări se joacă întrebări suplimentare după principiul morţii subite. Echipele învingătoare se califica în faza finală a competiţiei.
- Turneul Final -
Turneul final constă din trei runde: pătrimile, semifinala şi finala.
Faza 1/4:Cele 8 echipe calificate după jocurile preliminare vor fi împărţite, conform tragerii la sorţi în patru perechi: A, B, C şi D. Perechile dispută cate un joc eliminatoriu de 7 întrebări. În caz de egalitate după 7 întrebări se joacă întrebări suplimentare după principiul morţii subite. Echipele învingătoare se califică în următoare fază a competiţiei.
Faza 1/2:Cele 4 echipe calificate după jocurile preliminare vor fi împărţite în două perechi: A-B, C-D, în care literele indică învingătoarea perechii din pătrimi. Perechile dispută câte un joc eliminatoriu de 9 întrebări. În caz de egalitate după 9 întrebări se joacă întrebări suplimentare după principiul morţii subite. Echipele învingătoare se califică în finala competiţiei.
Finala:Finala se dispută dintr-o rundă din 11 întrebări.În caz de egalitate după 11 întrebări se joacă întrebări suplimentare după principiul morţii subite. Echipa învingătoare devine Campioana Turneului.
- Regulamentul jocului Brain Ring -
Jocurile se dispută după formula clasică a jocului Brain Ring. Echipele sunt compuse din cate 6 jucători care se află în jurul unei mese dotate cu un buton pentru semnalizarea răspunsului. Conducătorul jocului citeşte întrebarea şi după ce anunţă pornirea timpului, echipele au un minut pentru discuţii şi răspuns. Echipa care apasă prima pe buton oferă răspunsul. În cazul în care ea răspunde corect – obţine un punct. În cazul în care răspunsul oferit de prima echipa este greşit, a doua echipă are 20 de secunde suplimentare pentru a găsi răspunsul corect şi a obţine punctul. Din momentul apăsării pe buton căpitanul trebuie sa numească persoana care va oferi răspunsul. Discuţiile după apăsarea butonului sunt interzise. În cazul încălcării acestei reguli, dreptul de a răspunde îi este anulat echipei respective şi, dacă adversarii încă nu au răspuns, este oferit celeilalte echipe. În cazul în care nici o echipă nu găseşte răspunsul corect la o întrebare, nici o echipa nu primeşte punct. O întrebare poate aduce un singur punct. În cazul în care o echipa apasă pe buton înainte ca prezentatorul să anunţe pornirea timpului, se consideră start fals şi echipei nu i se permite să-şi exprime versiunea de răspuns.Din acel moment, cealaltă echipă are 20 de secunde pentru a răspunde la întrebare.
Participanţi Echipele pot fi formate exclusiv din studenţii la zi şi masteranzi ai universităţilor din Moldova.Echipele pot avea jucători de rezervă. Componenţa echipelor se poate schimba între dueluri.Jucătorii pot face parte dintr-o singură echipă pe parcursul Cupei. Schema competiţiei (puteţi descărca fişierul complet de aici):
Numai utilizatorii inregistrati pot comenta. Te rog sa intri in sectiunea privata.