A douazeci si una Sedinta Elitara a Clubului Moldovenesc de Jocuri Intelectuale va avea loc in seara de 21 decembrie sub genericul "CARNAVAL INTELECTUAL".
Locul: Decadence Night Club (subsolul "La Roma" Club) Ora: 18:00 - pana dupa miezul noptii Taxa: 80 lei Include: O seara frumoasa, local select, fructe, racoritoare, ciocolata, intrebari bune, dispozitie de sarbatoare si after party cu salsa pana dupa miezul noptii. Cod vestimentar: Elegant. Se va aprecia prezenta in costume de carnaval, sau cel putin cu masca. Barbatii - in lipsa costumelor de carnaval, neaparat la cravata. Intrarea in jeansi sau alt fel de haine casual va fi interzisa!
Nu uitati sa trimiteti intrebari pentru Sedinta Elitara!
La eveniment vor participa 4 echipe principale si oricate alte echipe formate ad-hoc din membrii Clubului aflati in sala. Astfel, toti cei prezenti vor avea sansa de a se aseza la masa de joc centrala.
Ce poti face tu pentru a juca la masa centrala la Sedinta Elitara? 1. Participa la concursul Intrebarea Zilei (30 intrebari), pentru a prinde un loc printre cei 6 membri ai echipei www.cuc.md. 2. Acumuleaza CUCi, pentru a fi capabil de a-ti cumpara un loc la masa de joc centrala. Pentru a acumula CUCi, iti sugeram sa: * scrii recenzii in Artcom * cumperi carti de la editura Cartier (vei putea aduce bonurile de plata si lista cartilor procurate la Sedinta Elitara). * oferi carti pentru Biblioteca CUC. Cartile vor fi evaluate cu o anumita suma de CUCi.
Daca consideri ca un coechipier de al tau sau pur si simplu un jucator bun pe care il cunosti merita sa se aseze la masa de joc in Echipa Pretendentilor, te rugam sa scrii un mesaj de recomandare utilizand acest formular.
Vedeti in continuare regulamentul Sedintei a XXI-a.
Formatul evenimentului a fost simplificat fata de cel al Sedintei a XX-a, desi unele detalii au fost pastrate.
Participanti:
Patru echipe principale vor avea dreptul de a incepe rundele la masa de joc: -Echipa Campioană a Clubului, selectata de Octavian Sireteanu + 1 loc cumparat -Echipa Magiştrilor, selectata de Irina Breahnă + 1 loc cumparat -Echipa Pretendenţilor, + 1 loc cumparat -Echipa www.cuc.md, + 1 loc cumparatIn fiecare echipa un loc va cumparat pe CUCi de cei prezenti in sala de joc.Spectatorii prezenti in sala vor putea face echipe ad-hoc, care vor avea si ele sansa de a se aseza la masa de joc.
Echipele:
- Echipa Campioană a Clubului va fi formata din 6 jucatori selectati de Octavian Sireteanu. Componenta echipei va fi anuntata Crupierului pana la data de 16 decembrie.
- Echipa Magistrilor va fi formata din 6 jucatori selectati de Irina Breahna, in componenta careia trebuie sa intri Magistrii Clubului. Componenta echipei va fi anuntata Crupierului pana la data de 16 decembrie.
- Echipa Pretendentilor va fi formata de Crupier, in baza scrisorilor de recomandare trimise la adresa marcelATcucPOINTmd. In aceste scrisori orice persoana poate recomanda o persoana terta pentru echipa Pretendentilor si argumenta de ce aceasta persoana merita sa joace la Sedinta Elitara. Jucatorii nu se pot recomanda pe ei insisi. Scrisorile de recomandare trebuie trimise pana la data de 15 decembrie. Componenta echipei Pretendentilor va fi anuntata membrilor acesteia pe 16 decembrie, pentru ca ei sa aiba timp de pregatire.
- Echipa www.cuc.md va fi formata din jucatorii care vor raspunde in perioada 1-15 decembrie la cele mai multe intrebari on-line pe site-ul www.cuc.md. In total vor fi 30 de intrebari, care vor aparea cu o periodicitate de aproximativ doua intrebari pe zi. Componenta echipei www.cuc.md va fi anuntata membrilor acesteia pe 16 decembrie, pentru ca ei sa aiba timp de pregatire.
Formatul jocului:
Pe parcursul serii se vor juca patru runde. La inceputul acestor runde la masa centrala de joc se va aseza una dintre cele patru echipe cu dreptul de a incepe rundele la masa de joc. Echipa care se va aseza la masa va fi trasa la sorti inainte de fiecare runda.
Jocul se disputa pana la 10 puncte. O runda se considera castigata daca echipa acumuleaza 10 puncte inaintea crupierului.
Intrebarile sunt de 1 si 2 puncte: -in sectoarele negre de 1 punct + 1 carte noir -in sectoarele rosu de 2 puncte + 1 carte rouge -in sectoarele verde de 1 punct + 1 carte verte sau 1 carte blanche
Cele patru echipe principale primesc din start cate 5 carte rouge si 5 carte noir.
Ruleta si masa de joc:
Masa de joc este de tipul jocului ruleta, cu 36 sectoare de culori negru si rosu.Inainte de fiecare runda, echipa care incepe jocul la masa va amplasa cate 18 cartonase rosii si 18 cartonase negre pe sectoarele respective ale mesei de joc, conform culorii. Pe fiecare cartonas va fi scris codul de identificare a intrebarii.Inainte de fiecare intrebare se va roti ruleta si se va decide sectorul intrebarii respective.
Daca pe parcursul aceleiasi runde ruleta va nimeri a doua oara pe un sector deja jucat, se va disputa o runda „zero”.
Intrebarile:
Oricine poate trimite intrebari pentru Sedinta Elitara la adresa marcelLAcucPUNCTmd. Cele mai bune intrebari vor fi selectate si puse echipelor. La sfarsitul fiecarei runde se va desemna cea mai buna intrebare, iar autorul va primi un premiu. La sfarsitul Sedintei, dintre cele patru intrebari se va alege cea mai buna intrebare a Sedintei Elitare, dotata cu un premiu special.
Pariuri:
Inainte de fiecare rotire a ruletei echipa poate pune pariu in carte rouge sau noir: -inainte de rotirea ruletei se pariaza doar carte de o culoare, rouge sau noir -se pot paria maximum 5 carte noir sau 5 carte rouge -daca bila nimereste pe culoarea sectorului pe care s-a pus pariu si intrebarea caruia nu este inca deschisa, atunci jocul se disputa pe o miza multiplicata cu trei, de aceeasi culoare ca si cartele pariate (de ex. echipa a pariat 3 carte, miza rundei va fi 9 carte, adica cele 3 pariate + 6 din partea crupierului) -daca bila nimereste pe culoarea sectorului pe care nu s-a pus pariu si intrebarea caruia nu este inca deschisa, atunci jocul se disputa pe o miza egala cu numarul de carte pariate, de culoarea sectorului respectiv (adica inversul culorii cartelor pariate), cu exceptia cazului cand bila nimereste pe sectorul „zero” -daca bila nimereste pe sectorul „zero” sau pe un sector de culoare rosie sau neagra intrebarea caruia a fost deja jucata, cartele pariate pot fi recuperate doar in cazul unui raspuns corect.
Daca nu pariaza nimic, echipele primesc cate 1 carte de culoarea sectorului respectiv, rosu sau negru, pentru raspuns corect. In cazul sectorului „zero” situatia este mai speciala si este descrisa la punctul respectiv.
Daca raspund corect, echipele primesc cartele mizate la intrebarea respectiva. Daca raspund gresit, ele pierd toate cartele mizate la intrebarea respectiva.
Intrebarile „zero”:
In orice moment al unei runde, inainte de rotirea ruletei, echipa poate cere disputarea sectorului „zero”. Intrebarea „zero” poate fi ceruta o data pe parcursul unei runde, indiferent de echipele care au stat la masa in runda respectiva.
Intrebarea „zero” se disputa si atunci cand bila ruletei nimereste in sectorul zero sau daca bila nimereste pe un sector al carei intrebare a fost deja jucata in runda respectiva. In acest caz, echipa nu este privata de dreptul de a cere intrebarea „zero” pe parcursul rundei.
In sectorul „zero” intrebarea se disputa pentru 1 punct.
In caz de raspuns corect la o intrebare „zero”, echipa primeste o carte verte. In caz de raspuns corect la o intrebare „zero” si daca echipa are deja o carte verte, ea primeste o carte blanche.In caz de raspuns gresit la o intrebare „zero” si daca echipa are deja o carte verte, ea pierde acea carte verte.Intrebarile zero sunt amplasate in plicuri aparte si sunt extrase de acolo de crupier.
Carte blanche:
Carte blanche sunt carte speciale care pot fi schimbate pentru: -ajutorul salii timp de 30 de secunde daca echipa este la masa de joc -pastrarea locului la masa de joc in cazul in care locul este vanat de o alta echipa (vezi mai jos) -vanarea locului la masa de joc chiar si in caz de raspuns gresit (vezi mai jos)
Regula vanarii:
Spectatorii din sala se vor imparti, la propria lor initiativa, in echipe de cate 7 persoane si vor avea, alaturi de echipele principale, dreptul de a vana locul la masa centrala si cartele mizate la intrebarea respectiva, cu exceptia perioadei de imunitate (vezi mai departe), in care alte echipele vor avea posibilitatea de a vana doar cartele mizate, nu si locul la masa.
O echipa isi poate pierde locul de la masa centrala in cazul in care, dupa perioada de imunitate, ea nu raspunde corect la o intrebare, iar una dintre celelalte echipe din sala (inclusiv echipele formate ad-hoc), desemnata in urma procedurii de negociere inversa (vezi mai jos), va raspunde corect. O echipa din sala va “vana” astfel locul echipei de la masa centrala, impreuna cu cartele puse in joc la intrebarea respectiva, dar nu si punctele puse in joc, care sunt castigate de crupier. Jocul continua de la scorul inregistrat la acel moment.
Ex. O echipa, la scorul de 5-3 in favoarea sa, raspunde gresit la o intrebare de 2 puncte cu 6 carte rouge miza. Echipa din sala, desemnata sa raspunda, ofera un raspuns corect. Echipa din sala va obtine cele 6 carte rouge si va continua jocul de la scorul de 5-5 la masa centrala.
Echipa care isi pierde locul de la masa centrala nu isi pierde cartele castigate pana atunci.
Noua echipa isi poate de asemenea pierde locul de la masa de joc.
Echipa de la masa de joc isi poate renegocia locul la masa centrala in schimbul unui numar anumit de carte, daca echipa care i-a „vanat” locul este de acord.
Echipa de la masa de joc poate bloca accesul echipei care i-a vanat locul in schimbul unei carte blanche, care este oferita crupierului. In acest caz, echipa care a vanat locul (a raspuns corect) obtine doar cartele puse in joc la intrebarea respectiva.
O echipa din sala poate vana locul echipei de la masa de joc in schimbul unei carte blanche, daca castiga procedura de negociere inversa, chiar daca nu raspunde corect. In acest caz insa ea nu castiga si cartele puse in joc la intrebarea respectiva.
Procedura de negociere inversa:
In timpul discutarii intrebarii de catre echipa din centru, echipele care vor dori sa raspunda vor ridica in sus un cartonas pe care vor scrie cate un numar de la 1 la 10. Cartonasele ridicate in sus vor fi acoperite astfel incat celelalte echipe sa nu vada ce este scris pe ele.
Dreptul de a raspunde va fi oferit echipei care va avea inscris pe cartonas cel mai mare numar care nu se va repeta la celelalte echipe. In cazul in care nu va exista o asemenea echipa, dreptul de a raspunde nu se ofera nici unei echipe.
Ex. In timpul discuţiei echipei din centru echipele din jur vor ridica cartonaşe. Trei echipe vor scrie cifra 9, o echipa va scrie cifra 8 si doua echipe vor scrie cifra 7. Echipa care va scrie cifra 8 va oferi un raspuns. In cazul in care doua echipe scriu numarul 10, trei echipe scriu numarul 9 si doua vor scrie numarul 7, dreptul de a raspunde nu va fi oferit nici unei echipe.
Imunitate:
Echipa care va incepe jocul la masa centrala va avea imunitate la primele 5 intrebari. In timpul imunitatii, echipele din sala vor putea “vana” doar cartele puse in joc, nu si locul echipei la masa centrala.
Rezultatul rundei:
Daca o echipa pierde runda aflandu-se la masa de joc centrala, ea pierde toate cartele pe care le are la dispozitie, in afara de carte verte si carte blanche.
Daca o echipa castiga runda aflandu-se la masa de joc centrala, ea isi dubleaza toate cartele pe care le are la dispozitie in acel moment, in afara de carte verte si carte blanche.
Echipa castigatoare si Magistrul:
Castigatoarea serii va fi echipa care va avea cele mai multe carte la sfarsitul celor patru jocuri, in afara de carte verte si carte blanche. Din componenta acestei echipe, in urma consultarii cu sala, Crupierul va numi Magistrul Sedintei XXI. In cazul egalitatii cartelor la doua sau mai multe echipe, din componenta acestora se va alege un singur Magistru.
Numai utilizatorii inregistrati pot comenta. Te rog sa intri in sectiunea privata.